Monday, February 28, 2011

Semalam Yang Gelap

Malam tadi cam biasa la, tinggal aku tiga beranak je. Husband aku keje malam, bisnesss maa, carik rejekiii. Semalam baru abis test, ok la, boleh la layan anak-anak aku sblm tido. Yang kecik pe lagi, nyonyot la puas-puas dengan gaya bebas dia. Rasa tak best baring sebelah aku, landing atas badan aku. Perghhh!!! Heaven... Rasa penat tukar lagi kuak lentang lak. Penat kuak lentang tukar gaya laen lak.. Hai anak bujang aku ni.

Yang kakak lak pot-pet pot-pet. Ye la, selalu aku sebuk buat itu ini. Ni aku dah baring sebelah dia bising la sket molot die yang comel tu. Hmmm, layan je la. Tetiba die senyap. Dah tido la kot. Biar la, susu dah abis sebotol. Kenyang la tu. Anak aku yang ni pulak sebok mencanang tadi dia minum susu dalam cawan, tak pakai botol. "Yaya dah nak sekolah dah tak boleh pakai botol lagi dah. Yaya dah besar bu!" dia cakap tadi masa aku tgh makan malam. Ingat memang dah tak nak pakai botol lagi, nak tido mintak gak botol susu. Hai, Yaya.. Yaya..


xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Tetiba tergerak lak aku nak intai anak-anak aku ni. Memang la sebelah aku je, tapi aku tak nampak muka. Saje la nak tengok kot-kot diorang ngingau sengeh ke, senyum ke, wat muke moncong ke muka sedih ke. Hm, tenang je baby aku tido. Yang kakak lak? Astaghfirullah!!!! Ingat dah tido, melombong rupenye! Bertuah punye anak! Nak tido pon sempat lagi korek idung. Patut la senyap je, tengah feel rupenye..

No comments:

Post a Comment